I refuse to give up

Nu är det redan tisdag och så här långt har jag klarat mig med att äta nyttigt och skippat alla onyttigheter. Så hittills fungerar det bra, men nog är jag ganska sugen på att äta något sött.... 

MÅNDAG:

Morgonmål: åt en yoghurt och en mandarin (skulle egentligen ha kokat gröt, men lat som man är sov jag lite längre istället ;))

Lunch: Åt det som skolan erbjöd, vilket bestod av mycket sallad, mos och köttfärssås. Plus mjölk och ett knäckebröd. 

Middag: Jag var på jobb igår, vilket betydde att jag måste äta där också, de ända halsosamma jag kom på var sallad och skinkfrestelse. 

Kvällsmat: Kvarg och saftsoppa. 

TISDAG:

Morgonmål: Typ samma sak förutom att jag åt "brown flakes" iställer för mandarinen. 

Mellanmål: Kvarg med bär!

Lunch: Vi hade soppa i skolan och jag skulle äta soppa till middag hemma så jag tog egen lunch med, vilket beståd av sallad och skinka. 

Middag: Korvsoppa och två rågbröd utan smör!

Kvällsmat: Kvarg och saftsoppa. 


Eftersom jag var på jobb igår, hade jag inte heller möjlighet att träna. Men idag har jag sprungit (joggat) i 30 min. Väldigt effektivt. Brände ca 300 kcal, så är väldigt nöjd. Efteråt gjorde jag även några sit-ups och ryggmuskelövningar. Får se vilken träningsvärk jag har imorgon :D Det absolut bästa med träning är känslan efteråt, jag älskar endorfiner! 

Det är ganska svårt att ändra livsstil på bara en dag och just nu är min ämnesomsättning ganska konstig. Lite snurrig. Men det är inte på grund av konstig mat utan att jag äter 5 gånger om dagen vilket jag inte är van med. Men man skall äta 5 mål om dagen med minst 2h emellan målen och högst 4 h. 

Jag kommer inte helt och hållet att avstå från onyttigheter. Veckoslut är till för att njuta. Men jag kommer nog att minska på intaget av socker och annat onyttigt....med ganska många %. (ifall jag lyckas :D ) Men jag är på gång nu och de känns mycket bra. Nu gäller det bara att fortsätta såhär! 

I AM ON MY WAY TO THE TOP! 

Nike---yesterday-you-said-tomorrow-144602-320-320_large

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0